miercuri, 25 aprilie 2012

De Gust-ibus non dubitandum

 Pe data de 15 aprilie a fost ziua deputatului Florentin Gust. Fiind craiovean , il aveam pe adresa de prieteni pe facebook, asa cum am si alti reprezentanţi olteni în Parlamentul Romaniei, dintre cei care nu mi-au bagat încă mâna în buzunar. Cum însă l-am şi cunoscut personal iar Facebook m-a atenţionat că îi e ziua, i-am trimis câteva rânduri . Recunosc ,am fost destul de răutăcios punând o întrebare alături de urare, şi chiar am avut o strângere de inimă.I-am urat La mulţi ani şi apoi am zis : “ şi la mai multe partide?”
Recunosc  mă puteam abţine dar trecerea la PDL mi s-a părut o dovadă de lipsă de politeţe după ce cu câteva luni înainte fusesem invitat printr-un telefon la biroul domniei sale pentru a discuta unele probleme . Cum imi fusese recomandat de cineva cunoscut, am dat curs invitaţiei. Acolo am aflat că intenţionează să pună pe picioare un nou partid alături de Geoană, care ştiam că ii e naş de cununie şi eram invitat să mă alătur. Am discutat cam o oră pe marginea proiectului, şi am spus că dacă voi fi convins de calitatea celor care vor forma noul partid şi principiile cuprinse în noul statut vor fi acceptabile, poate voi lua în seamă propunerea.  Nu mică mi-a fost mirarea să aflu apoi că a renunţat la partidul naşului. M-a mirat plecarea de lângă naşul dar şi mai mult m-a mirat  trecerea în banca celor pe care de faţă cu mine îi făcuse cu ou şi cu oţet. Mi-am dat seama apoi  că partidul lui Naşu întârzie să apară iar omul voia un partid cu care să intre în parlament, nu unul care să ii respecte principiile. Aşa se face că acuma, când se vede cu ochiul liber că PDL are toate şansele să nu intre în parlament, sau el nu are şansele să apuce un loc eligibil pe listele PDL a socotit omul ce a socotit, a văzut foamea lui Ponta de voturi la moţiune şi pac la Războiu.  Şi aşa, din partid în partid, omul a sare în barca USL, că e mamă bună. Cum USL ului îi crapă buza iar mirajul scaunului de premier atrage ca un magnet, mister Ponta a bătut palma. Dacă nici ăsta nu mai e traseism politic, eu sunt Califul din Bagdad.. Nene Ianculeeeeeeeee, scoală nene că ai pierdut bătuta. Ce Caţavencu, ce Tipătescu, ce Dandanache, uite aici material de teatru burlesque şi caricaturi politice.
Mai este un aspect care ridică semne de întrebare şi acesta este legat de modul în care domnul Gust a ales să îşi explice opţiunea. Declară dânsul că a plecat din PDL pentru a putea vota moţiunea de cenzură. Asta nu înţeleg. Cine l-a oprit să voteze moţiunea ca membru al PDL ? Cine l-a oprit să iasă din PDL fără să intre în USL? Că domnul  Boc le recomandă să stea în bănci ştiu, nu ar fi prima oară, dar nu am văzut ultima oară când s-a întâmplat asta nici un membru de partid legat cu cătuşe de scaun. Nimeni nu a fost oprit să voteze decât de  laşitatea şi obedienţa faţă de şefi. Cine dorea putea merge să voteze, aşa cum îi cerea conştiinţa, dacă avea careva aşa ceva. Dar să vii să afirmi că ai plecat din PDL ca să poţi vota, mi se pare exagerat. Domnule Gust, asta merge la Dâlga, nu la Craiova. Aş fi vrut să vă văd votând ca membru al PDL când toţi colegii stăteau ca mieii în bancă şi atunci toată ţara ar fi aplaudat curajul şi simţul civic  iar USL v-ar fi invitat oficial să vă întoarceţi în caz că Boc v-ar fi extirpat. Dumneavoastră însă aţi ales calea cea mai dezonorantă, negocierea pe sub mână, în defavoarea unui act de curaj. Nu aţi dorit să plecaţi fără să aveţi certitudinea că vă găsiţi un loc călduţ. Să nu vă supăraţi, dar nu pot înghiţi explicaţia cu votarea. Mai ales, nu de la domnia voastră.Acum vă pot ura fără remuşcări, “La mai multe partide !” 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteţi face orice comentarii în limitelei decenţei , bunului simţ, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi sters.
Nu am nici o satisfacţie să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurandus-e sau atribuindu-şi epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveti chef de hârjoană şi trimteri prin locuri ascunse vederii, faceti-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveti comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeţi acolo unde posesorii de blog vor rating