joi, 8 martie 2012

Misterele Craiovei

Craiova, din toate oraşele tării, se particularizează prin câteva caracteristici care ne-au făcut deja celebri.
1.       Este  oraşul beizadelelor care fac orice îi taie capul,  au colecţie de dosare penale dar îşi văd mai departe de treabă nestingheriţi. Cazurile Răducănoiu şi  Covei  sunt deja celebre.
2.       Este oraşul clanurilor de rromi sau ţigani cum le spune domnul senator Mădălin Voicu în cunoştinţă de cauză. Aici clanurile se bat între ele pentru supremaţie, pentru sfere de influenţe, pentru afaceri, pentru hegemonie, iar autorităţile privesc neputincioase.
3.       Este oraşul  în care şefii de regii, membri ai partidelor la putere, fac  afaceri şi se întovărăşesc cu interlopi fără jenă. Este şi cazul prea-cunoscutului  Costel  Iancu, fost director al Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor  Funciare.
4.       Este oraşul în care echipa de fotbal a oraşului cu tradiţii şi rezultate  notabile în fotbalul naţional şi internaţional, este desfiinţată şi scoasă din fotbal datorită jocurilor de culise şi mâncătoriei dintre  oameni care se consideră iubitori ai fotbalului oltenesc .
5. Este oraşul în care pedagogii de liceu violează elevele din internat şi apoi ajung deputaţi, membrii ai comisiilor parlamentului.
6. Este oraşul în care primarul se ocupă de fântâni arteziene, de spectacole cu milioane de euro, de magazine şi ciubucuri, mai face 6 luni de puşcărie, mai ia câte un concediu fără plată,mai schimbă câte un partid şi revine la cârmele oraşului, să termine ce a început, adică oraşul.
Acesta este oraşul în care vreau nu vreau, trebuie să trăiesc.
Din când în când, oamenii se mai îmbrâncesc  pe tigăi la promoţii la câte un super- market.
Din când în când unii „nebuni”  mai ies şi mai strigă în faţa prefecturii  cerând schimbarea unei conduceri care este responsabilă de toate cele enumerate în cele 5 puncte  şi multe altele.
 Din când în când, la 4 ani, politicienii îşi aduc aminte de cei ce i-au ales şi vin să îi aburească din nou, promiţând ceea ce nu au făcut în anii precedenţi din cauza „celorlalţi” .
Şi din când în când, la anumite zile festive, ies în mijlocul mulţimii, depun coroane de flori şi ţin un discurs emoţionant despre patrie, popor şi eroii neamului.
Dar toate astea nu ar fi complete dacă nu ar fi în fruntea judeţului un Nea Tipătescu, care face şi el ce fac toţi  şi din când în când câte o gafă care să menţină ştacheta oraşului la cote de interes. Am găsit azi în cutia poştală o felicitare - de fapt două – cu ocazia zilei de 8 martie. Cum în familia mea nu există decât o persoană de sex feminin, ca să nu număr şi pisica, m-am gândit să pun una din felicitări în cutia unei familii cu mai multe femei. Am citit felicitarea şi am sesizat că este din partea prefectului  Giugea  Nicolae şi a încă unei persoane,  Stoica Ştefan, despre care nu ştiam nimic, dar am văzut că este secretar general al PDL Dolj. Ce să spun, am mai primit astfel de felicitări cu diferite ocazii, de la oameni politici de diferite culori, aşa că am fost tentat să fac şi cu asta ce am făcut cu celelalte, dar cum nu avem coş de gunoi în faţa blocului, pentru că domnul Solomon nu are bani de coşuri de gunoi, i-a dat pe toţi la Zilele Craiovei  celor care ne-au cântat, am fost nevoit să transport felicitarea până în casă. Acolo înainte de a o arunca la gunoi am mai aruncat o privire şi am sesizat că mă înşelasem.
Felicitarea nu era de la prefectul  Giugea. Persoana doar avea acelaşi nume. îl chema tot Giugea Nicolae, dar nu era prefectul, era un oarecare CANDIDAT PREŞEDINTE CONSILIUL  JUDEŢEAN DOLJ. Mai să fie, mi-am zis,  Marine , te-ai culcat azi noapte şi te-ai sculat peste 3 luni în plină campanie electorală. Ai pierdut 3 luni din viaţă şi habar nu ai ce s-a întâmplat în timpul acesta. Mă uit îngrijorat la ceas şi văd că totuşi am dormit normal suntem în 8 martie, altfel nu primeam felicitarea. Bine atunci ce s-a întâmplat cu prefectul judeţului ? De ce nu mai e prefect şi e doar candidat ? Să-şi fi dat demisia  de la prefectură şi să nu ştiu eu ? Să îi fie ruşine să semneze ca prefect? Nu m-ar mira prea tare, i-aş da dreptate, dar chiar aşa să trimită felicitări  ca simplu candidat, când încă nu  începu campania electorală, parcă nu prea se face. Dacă ar fi felicitarea trimis ca prefect, era perfect. Dacă ar fi trimis ca membru de partid, din partea partidului, ar mai fi mers, deşi nu este preşedintele PDL Dolj, şi nici al PDL Craiova. Atunci, ce este domnul Giugea?  Prefect nu este, că ar fi scris prefect, preşedinte de partid nu că Berceanu şi Dincă încă  mai respiră. Nici candidat nu este  pentru că nu a început campania electorală, şi partidele nici nu şi-au stabilit candidaturile. Atunci ce este cu acest candidat Giugea  pe hârtia aia colorată ? Eu cred că cineva a vrut să facă mişto, aşa olteneşte, de domnul prefect şi a trimis hârtii colorate prin oraş numai aşa ca să îl pună într-o situaţie jenantă. Eu postez această hârtie  aici să vadă şi domnul Prefect ce răi e oamenii prin zona asta şi să are grijă cu cine se înhăiteşte că iote ce face unii, se foloseşte de numele lui pe hârtie. Dar dacă Giugea e Giugea, atunci cine e prefect, că Giugea nu e, o spune singur.  Cine îmi spune şi mie  ce e Giugea, că m-am zăpăcit de tot şi nu mai  înţeleg nimic. Dar dacă felicitarea nu e felicitare şi e buletin de vot ? Să mai arunc hârtia aia colorată? Dacă mă amendează ?
La mulţi ani candidatule ! La mulţi ani de candidatură!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteţi face orice comentarii în limitelei decenţei , bunului simţ, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi sters.
Nu am nici o satisfacţie să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurandus-e sau atribuindu-şi epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveti chef de hârjoană şi trimteri prin locuri ascunse vederii, faceti-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveti comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeţi acolo unde posesorii de blog vor rating