miercuri, 3 martie 2021

Porumbeii de la prefectură și protestele

 


Porumbeii și papagalii

Stați liniștiți tovarăși…

Miercuri, 17.02.2021,  între orele 12.30-13.30, la Prefectura Dolj, în Piața Mihai Viteazu a fost organizat un protest al ceferiștilor din Craiova. Mânat de gânduri mărețe dar și de curiozitate, am tras o fugă să văd și eu cum se revoltă populația. Am mai încercat acum o săptămână să merg și la protestul polițiștilor din penitenciare dar am primit informații eronate de la o doamna agent și am ratat evenimentul așa că de data asta m-am informat din mai multe surse și am reușit să ajung. Eram curios și speram să întâlnesc  și oarece sindicaliști militari pentru că citisem pe pagina SCMD că domnul Dogaru este un mare apărător al ceferiștilor și credeam că voi întâlni colegi pensionari militari din sindicat sau alte asociații  dar așteptările au fost zadarnice.

Protest în pandemie

Culmea este că liderul filialei LADPM Craiova lucrase în CFR la transporturi militare și credeam că va fi prezent cunoscând poate pe unii din cei ce protestau, dar nu a fost să fie. De fapt în afară de ceferiști și jandarmii însărcinați cu paza, nimeni nu s-a apropiat de protestatari. Dacă s-ar fi plătit ca la protestele de acum câțiva ani,alta ar fi fost treaba. Broasca nu cântă pe uscat.

Protestul fusese aprobat pentru 100 de oameni și cam atâția au și fost. Spuneam că nimeni nu s-a apropiat de protestatari, cu excepția a 2-3 reporteri TV. Foarte puțină lume în piață, deși vremea era acceptabilă. Soarele zâmbea în colțul gurii, dar îi ieșeau aburi pe nări, căci temperatura nu se ridica mult peste 0.

 Nici măcar porumbeii care altă dată umpleau piața, nu se încurcau printre picioarele protestatarilor. Doar câțiva priveau de sus, la cei de jos, de sus din înălțimea podului  prefecturii. Îmi amintesc că înainte de noiembrie 2020 nu puteai să mergi  de teamă să nu calci porumbeii care veneau să ciugulească mâncarea oferită de trecători și mă întrebam de ce acum nu mai veneau. Am crezut inițial că e din cauza vuvuzelelor,  dar apoi am realizat că trecuseră alegerile. Porumbeii ăștia, ca și alte vietăți care locuiesc în clădiri guvernamentale,  înainte de alegeri îți ciugulesc din palmă sunt blânzi, drăgălași, aproape umani, dar după vot, se ridică în înalturi și nu te mai bagă în seamă, cel mult îți trimit în creștet câte un găinaț. Mă întreb cine pe cine a imitat.

Don pre.. rumbel

Am privit minute în șir către podul prefecturii  către balconul de la care în 89 ne vorbeau și ne priveau alți porumbeii, poate părinții celor de azi, poate frații, poate verii, și așteptam să apară cineva la balcon și să spună ” stimați tovarăși, dictatorul a fugit, prefectul e cu voi, am învins ”, dar nu s-a întâmplat nimic. Nici ceilalți porumbei nu coborau, ieșeau din pod, priveau și intrau înapoi. Ei măcar aveau curiozitatea să vadă ce se întâmplă, atrași de zgomot, dar cei de după perdele nimic.  

Unii cu barda, alții cu pancarta

M-am întors cu spatele nemaivrând să văd această imagine. În partea cealaltă, ceva mai departe, dar tot la înălțime, stătea, călare pe cal, colegul unui fost porumbel, Mihai Viteazu. În mâna stângă ținea o bardă. Ce ciudată coincidență. În Oltenia, până și Mihai Viteazu era stângaci. Oare asta să fi fost pohta ce-a pohtit el sau moștenirea lăsată  craioveștilor ?  Mă uitam la brațul lui cum stătea ridicat amenințător și mă întrebam pe cine amenință. Dintr-o dată, în fața mea s-a ridicat altă mână, care ținea o pancartă cu un mesaj.

Barda sau pancarta ?

O altă parabolă, o altă ironie a sorții. În piața purtând numele celui ce a arătat românilor cum se cucerește libertatea, cum se făurește o țară, un neam, cum se împlinesc visele, românii de azi ridică pancarte, poartă mesaje pentru surzii care nu aud, orbii care nu văd, porumbeii care zboară prea sus  ca să fie deranjați de cei de jos. Barda e prea grea.

Văzând ce puțină lume s-a adunat măcar să vadă de ce protestează unii, am realizat că trenul nu mai e la modă în România. Cum spunea cineva, înainte săracii aveau cai iar bogații mașini. Acum săracii au mașini iar bogații cai. Se schimbă vremea și odată cu ea și vremurile.

Nu știu cum o fi în alte părți, dar la Craiova așa se întâmplă.

 

Porumbeii de la prefectură și protestele

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteţi face orice comentarii în limitelei decenţei , bunului simţ, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi sters.
Nu am nici o satisfacţie să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurandus-e sau atribuindu-şi epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveti chef de hârjoană şi trimteri prin locuri ascunse vederii, faceti-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveti comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeţi acolo unde posesorii de blog vor rating