sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Rolul întâmplării în justiţia românească


Justitia si Basescu
Joi , 17.01.2013 unul din posturile de televiziune care îşi schimbă orientarea  după cum cântă Scorpions, anunţa cu litere de o şchioapă dezvăluiri extraordinare, nu am spus senzaţionale că alea sunt amanetate de alt post TV, despre unele declaraţii ale unor personaje cunoscute, cu menţionarea numelui lui Traian Băsescu. Prezenţi la emisiune  “distinsa” Corina Drăgotescu, cea care întreba cândva ea ce câştigă dacă nu ne mai tragem din romani, domnul Chireac, cel care de când a plecat Gittenstein de la post a plecat şi el de la postul Antena 3 şi mă întreb DC, şi alţi câţiva invitaţi.
Am pus tv-ul pe post să mă procopsesc şi am scos dopurile din urechi. Nu am aflat nimic extraordinar despre dosarul lui Traian Băsescu, aşa cum se spunea,  dar nici degeaba nu am stat. Nu stenograma  în sine  a fost  interesantă, ci ce s-a spus pe lângă ea, ce afirmaţii aproape inconştiente au urmat din partea celor care au intervenit. Se vorbea despre o declaraţie a domnului Popoviciu cel care a vândut o casă Ioanei  lui Băse şi despre o stenogramă în care acesta spune că l-a salvat pe Băsescu de puşcărie prin intervenţia la Talpeş. Iată conţinutul stenogramei :
„Popoviciu: Am un amic pe care, dintr-un anumit joc de… cred că ştie Cornel istoria. L-am scapat de puscărie, de arestare. Trebuia să fie arestat pe 19 iulie, 2004, sub influenţa lui Năstase (vorbeşte in şoaptă) …Traian Băsescu.
Şerban: Traian Băsescu!
Popoviciu: De aia mă bag, Eu l-am scăpat!
Motoc: Dosarul Flota!
Popoviciu: Având o relaţie foarte apropiată la vremea aia cu Talpeş, nu stiu ce… Treaba…el stie foarte bine! Eu l-am anunţat, că i-am dat vestea. A, din cauza acestui subiect, eu am fost la el ultima dată, deşi cu membrii familiei lui m-am văzut destul de des şi am o relaţie foarte bună. Chiar jenant, aia mare…îmi spune sărut mâna .. şi e mai mare ca fata mea.. ce eu sunt popă.
Şerban: …da”
Această stenogramă este inclusă într-un dosar de urmărire a lui Puiu Popoviciu dosar iniţiat la o plângere a lui Gigi Becali cu privire la o licitaţie de teren la care a fost exclus proaspătul  deputat PNL.
Prezentată ca o mare declaraţie care dovedeşte legătura dintre Băsescu şi Popoviciu, stenograma în sine nu spune mare lucru, decât că Popoviciu este ori gură spartă, cu care nu e bine să intri în relaţii că nu se ştie ce spune despre tine,  ori un lăudăros. Interesant este însă ce au spus cei care au intervenit în emisiune.
Primul a fost domnul Mircea Băsescu menţionat şi el într-o altă interceptare, tot de Popoviciu, ca fiind în relaţii de parteneriat amândoi. Mister Mircea declară la început că nu îl cunoaşte pe Popoviciu, nu a auzit niciodată de el, (“Nu am fost asociat cu şi nici nu-l cunosc pe acest domn, Puiu Popoviciu. De asemenea, nu-i ştiu pe niciunul dintre cei doi care au vorbit despre mine”) doar cine ştie cum pe unde, dar  în familia Băsescu nu s-a vorbit niciodată de el, nici măcar imobilul vândut Ioanei Băsescu nu are habar că ar fi fost legat de Popoviciu. De aici se trage o concluzie  tristă pentru naţiune şi anume că preşedintele are probleme de  comunicare cu fratele său, nu prea discută unul cu altul, nu interesează pe nici unul ce face celălalt, probabil or fi fraţi de cruce doar. Dar, pentru că nu se ştie niciodată ce aduce DNA-ul şi interceptările, Micea menţionează aşa într-o doară, spre sfârşit, ceva mai nuanţat : “Nu cred că am avut relaţii de afaceri cu Puiu Popoviciu. Nu ştiu care sunt firmele sale şi nu cred să fi avut afaceri cu ele. Din câte ştiu, dânsul e cu imobiliare, eu sunt cu prelucrarea cărnii de pasăre…”
Eeeeei, vezi, dacă stai să te gândeşti bine, parcă e mai bine să spui „ nu cred” decât NU . Cum spunea cineva, în politică e bine să laşi uşa deschisă .
Al doilea care a intervenit, nu neapărat în ordine asta, dar îl menţionez al doilea a fost domnul Talpeş, fostul şef al SIE între 92 şi 97, om de bază al PSD. De ce l-a menţionat şi pe el în unele discuţii sau mai clar, de ce a fost menţionat ca proptea pentru salvarea lui Băsescu de la intrarea în malaxorul DNA pe timpul guvernării lui Bombonel, este clar. Talpeş a fost şi este un om cu greutate iar afaceriştii din PSD ştiu bine că oricând îi poate demasca. Nici unul nu este suficient de curat încât să nu lase ochii în jos când se uită Talpeş la ei, chiar dacă a fost la conducerea unui serviciu de informaţii externe. Se ştie că serviciile conlucrează între ei şi dacă şeful SIE de exemplu cere un dosar de la SRI al unei persoane  pentru o verificare  „în oglindă”, primeşte informaţiile chiar dacă nu în original. Deci Popoviciu se laudă că a pus o pilă la Talpeş, să nu fie trimis Băsescu în judecată în dosarul Flota. Ce spune Talpeş? Păi ca şi Mircea, Ionel neagă orice amestec, nici el nu a mâncat usturoi, nici măcar nu ştie ce e acela usturoi. Ai Ai Ai ! Dar, pentru că pe acolo prin stenogramă Popoviciu spunea că a vorbit cu Talpeş despre dosarul lui Băsescu, Ionel nuanţează şi el, ca şi Mircea şi îşi aduce aminte :
“Era o întrunire oficioasă, nu oficială, care avea ca temă de discuţie… era prin iulie 2004, viitoarele alegeri care urmau să aibă loc în România. Eu eram în poziţia de ministru de stat, deci la guvern, şi în discuţia respectivă s-a pus şi problema, cineva a ridicat problema dosarului domnului Traian Băsescu, la care nu au fost incriminări că trebuie neapărat să fie trimis dosarul în justiţie. Printre cei care au luat cuvântul am fost şi eu, punând următoarea chestiune: domnilor, dacă până acum nu s-a reuşit să se întocmească un dosar care să poată fi trimis în instanţă şi să aibă argumentele pentru instanţă, eu cred că cea mai bună măsuraă ar fi să se renunţe la acest dosar pentru că nu facem altceva decât să generăm un scandal aruncând o asemenea cauză, într-o perioadă în care intrăm în alegeri. Asta a fost discuţia. N-am găsit pe cineva în discuţia respectivă, n-a mai luat altcineva cuvântul şi cu asta s-a încheiat. Cred că, până la urmă, cei care au fost acolo şi erau mai în măsură să decidă decât eram eu, au convenit că ce spuneam era corect”,
Ei bine, aici practic domnul Talpeş spune clar două lucruri :
  1. Că a intervenit în acea discuţie cu adevărat-intenţionat sau nu – în favoarea lui   Băsescu, în ideea că nu e cazul să i se dea curs dosarului, iar după intervenţia sa nimeni nu a mai comentat şi a rămas aşa cum a spus el. („Asta a fost discuţia. N-am găsit pe cineva în discuţia respectivă, n-a mai luat altcineva cuvântul şi cu asta s-a încheiat. Cred că, până la urmă, cei care au fost acolo şi erau mai în măsură să decidă decât eram eu, au convenit că ce spuneam era corect”)Păi cine era nebun să intervină peste Talpeş care mai era şi membru al guvernului, când se ştie obedienţa foştilor comunişti faţă de indicaţiile venite “de sus”.
  2. Că practic deciziile privind deschiderea sau închiderea unui dosar judiciar se luau în cadrul întâlnirilor “oficioase” de partid. Măcar pe vremea aia se mai discuta în partid, acuma se discută numai în Cotroceni. Nici nu şi-a dat seama mister Talpeş cum a spus singur cu guriţa sa că soarta unui dosar penal a fost decisă nu de către parchet, nu de către instanţă, ci de către partidul aflat la putere. Se sesizează cineva? Scrie negru pe alb “cei care au fost acolo şi erau mai în măsură să decidă decât eram eu, au convenit că ce spuneam era corect”, declaraţia poate fi luată de pe înregistrarea emisiunii de la RTV.”Acolo era o discuţie informală şi se discuta ce este  avantajos sau dezavantajos pentru campania electorală” Mulţumim domnule Talpeş! Acuma se dovedeşte înţelepciunea poporului român “pe cine nu laşi să moară, nu te lasă să trăeşti”  Năstase l-a iertat pe Băse la intervenţia lui Talpeş dar Băse nu l-a mai  iertat, cum nu îl va ierta nici pe Popoviciu pentru că e gură spartă. Acuma e mai puţin important pentru mine sau societate de ce a avut Talpeş acea intervenţie, pentru că i-a cerut sau menţionat Popoviciu îngrijorarea faţă de soarta lui Băsescu, sau pentru că aşa gândea el, deşi ar fi cel puţin interesant de ştiut, dar nu vom afla niciodată şi nici nu se poate dovedi. Talpeş spune că  “dacă intervenţia mea de atunci a avut o influenţă sau nu, asta nu ştiu” Nu ştie, dar s-a văzut. Aflând că nu i se va scoate la înaintare dosarul Flota ca să nu îl “victimizeze”Băsescu îşi anunţă candidatura. Deci conştient sau nu, Talpeş prin talpa pusă dosarului Flota în PSD, şi deci în justiţie, a facilitat candidatura lui Băsecu şi ascensiunea sa la preşedinţie. Să mai spună cineva că viaţa nu e frumoasă sau că Băsescu nu trebuie să îi mulţumească lui Talpeş.
Interesant este că până la urmă în intervenţia sa, Talpeş spune că Popoviciu avea mult  mai multe uşi deschise decât i-ar fi putut deschide el dar acceptă, ca şi Mircea, fratele neinformat,  că este posibil să fi discutat cu Popoviciu despre subiect, aşa tangenţial, inclusiv despre Băsescu :  „ eu eram în relaţii de amiciţie cu domnul   Popoviciu si probabil într-o discuţie pe care am avut-o relativ la ştiu eu ce, nu-mi amintesc aşa ceva, i-aş fi putut chiar spune că în nici un caz nu am auzit ca dosarul domnului Băsescu să ajungă în instanţă”
Iată deci că Băsescu a ajuns preşedinte “întâmplător” . Întâmplător în şedinţa informală s-a discutat printre altele şi situaţia dosarului lui Băsescu, întâmplător Talpeş i-a comunicat tot printre altele lui Popoviciu că dosarul nu va fi instrumentat şi tot întâmplător dosarul Flota , printre altele, rămâne închis şi Băsescu candidează cu succes la preşedinţie.
Nu e aşa că politicienii ăştia sunt nişte scumpi?
Păi cu aşa informaţie Puiu Popoviciu s-a dus fuga la Traian Băsescu şi i-a spus : „Nea Traiane, te poţi înscrie la preşedinţie, am vorbit eu cu Talpeş, nu ţi se va scoate dosarul cu flota pe tapet, că nu vor să facă din tine o victimă, le e teamă că lumea va vedea în asta o mânărie politică. Dai şi mata un whisky la Cotroceni pe chestia asta, şi nişte terenuri şi contracte aşa, întâmplător ”.  Şi atunci cum să nu îi fie recunoscător Traian şi lui Popoviciu? Că a fost gură spartă şi s-a lăudat şi la alţii şi acum a răsuflat mămăliga e punctul doi  şi se vor lua măsuri, dar pentru ceea ce a făcut atunci Popoviciu a primit din plin recunoştinţa lui Băsescu, dar fără ca Mircea Băsescu să ştie ceva, că au o problemă de comunicare.
Acum eu sincer să fiu nici nu aş crede că intervenţia lui Talpeş aşa fost chiar aşa întâmplătoare, dar nici nu mai contează, faptele vorbeşte.
A treia intervenţie telefonică şi cea mai distractivă a fost a lui Becali, cel care a declanşat practic dosarul lui Popoviciu pe care procurorii l-au luat iniţial drept un simplu dosar de licitaţie trucată dar urmărind şi interceptând au dat de  o flotă întreagă. Ghinion de neşansă. Nici săracu Becali nu ştia în ce se bagă când a făcut sesizarea la parchet el credea că se va reface licitaţia şi gata, îi ia caşcavalul lui Popoviciu numai că a intrat peste caşcavalul lui  Băsescu. Aici Becali a trecut peste un proverb care spune : „ înainte de a da într-un câine, uită-te şi vezi cine îl ţine de lanţ”. Aşa că a intrat pe felia lui Băsescu şi de aici dosarul lui şi  gata, a făcut cunoştinţă cu mititica. A spus-o el singur, cu guriţa lui, „doamna procuroare Ţuluş care a instrumentat cazul mi-a spus că mi se trage de la dosarul acesta al lui Popoviciu.” Întâmplător. O verişoară a domnului Becali, care lucrează la Curtea de Apel, i-a spus şi ea să lase ciocul mai mic, că deranjează anumite persoane aşa că Becali a spus clar în emisiune să fie lăsat în pace, că lui îi e frică atâta timp cât dosarul lui mai are o instanţă prin care trebuie să treacă. După ce va trece şi de ultima instanţă,” mai vorbim”. Sunt curios ce i se va întâmpla până la urmă. Tot întâmplător, Voiculescu are acelaşi complet de judecată care l-a trimis pa pârnaie pe Năstase.
Nu mai e nici un comentariu de făcut  pe cazul lui Becali, omul a spus clar că îi e frică.
Recapitulăm :
Lui Becali, cu banii lui, deputat, membru în comisia juridică îi e frică să vorbească cât timp dosarul lui nu e închis definitiv, Talpeş spune cu gura lui că s-a luat decizia în cadrul unei discuţii informale de partid ca să nu se dea curs dosarului lui Băsescu, Bogdan Chireac, spre ruşinea lui, (cu toată protecţia ambasadei unei ţări care nu vrea referendum în Anglia pe tema UE) spune că îi e frică, dar  singurul care are încredere în justiţie este Mircea Băsescu. Domnule Mircea Băsescu, vă dau un sfat: reluaţi relaţiile cu familia fratelui, că sunteţi tare neinformat şi ar putea să vă cauzeze la imagine. Râde lumea de noi, zău aşa. Întâmplător ….

Rolul întâmplării în justiţia românească

Un comentariu:

  1. Multa mizerie. Si acum iese la suprafata. Iar cand se va sti aproape totul, culmea, nimeni nu va crede. Se va spune ca a fost o mare si marsava manipulare. Intamplator...

    RăspundețiȘtergere

Puteţi face orice comentarii în limitelei decenţei , bunului simţ, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi sters.
Nu am nici o satisfacţie să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurandus-e sau atribuindu-şi epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveti chef de hârjoană şi trimteri prin locuri ascunse vederii, faceti-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveti comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeţi acolo unde posesorii de blog vor rating