miercuri, 7 noiembrie 2012

Alţi români, aceeaşi Românie



Am primit pe mail un material cu unele informaţii care nu apar nici la televiziuni, nici în ziarele tipărite sau on line. Nu vreau să spun că ar exista o conspiraţie  împotriva României, deşi dovezi există şi nu puţini sunt cei care spun că se unelteşte dinafară, dar aşa cum spunea regretatul Păunescu, „ cum se-ajunge pân’ la gâtul voievodului de ţară, dacă nu-s trădări acasă lângă ura de afară.”
De parcă nu ar fi de ajuns ura altora, mai punem şi noi mâna în micimea, egoismul, dorinţa de înavuţire şi pizma care animă spiritul românului când vede capra vecinului şi dacă nu dăm o mână de ajutor,  măcar ne facem că nu vedem şi nu ajutăm pe cel ce are nevoie sau dimpotrivă reuşeşte. Când cineva vorbeşte despre istorie, tradiţii, moştenire genetică, cei mai mulţi şi mai vocali sunt cei care spun :”taci măi că vorbeşti prostii, ce daci, ce Tărtăria, ce civilizaţie predacică,patriotism exacerbat, abureli, prostii, au fost, s-au dus, uită-te ce avem acum ca să vezi valoarea!” O astfel de replică de cele mai multe dezarmează iar cel ce a îndrăznit să aducă vorba de români şi România la modul superlativ se opreşte ruşinat de exemplele care i se dau cu ceea ce prezintă televiziunile avide de tiraj : crime, violuri, furturi, împuşcături, afacerişti veroşi, politicieni corupţi, înjurături, certuri, scandaluri, plagieri. Din când în când câte o televiziune mai organizează câte un teledon ca să aibă cu ce să se prezinte la spovedanie, se fac poze în bermude cu moderatori de doi bani pentru a acoperi o gafă făcută tot de ei şi gata, s-a marcat momentul.  Eu sunt de acord cu cei care spun că nu trebuie să tot vorbim atât despre ce am fost şi cât de bine ne stătea pe timpul lui Burebista şi e cazul să vorbim despre ce suntem astăzi. Asta ar trebui să facă şi televiziunile numai că ar trebui să schimbe un pic optica, sau orientarea. Aş vrea să văd şi eu o televiziune care să nu prezinte faptele negative ci numai pe cele pozitive, să nu prezinte  violuri si crime ci realizări, invenţii, rezultate obţinute de români peste hotare. Cum însă până acolo mai e mult, o să încerc să prezint eu unele din rezultatele şi oamenii României din vremurile noastre cei care ne fac cinste, nu cei care ne fură.
Continuarea aici : 
Alţi români, aceeaşi Românie

3 comentarii:

  1. Am devenit dependenta de acest blog ! Atat timp cat exista asemenea oameni,ca dv.[ma refer la administrator],care popularizeaza asemenea descoperiri,mai exista sperante si pt.tara asta.Nu stiu de ce ne-ar purta pica cineva dinafara,dar stiu ca e suficienta dezbinarea noastra locala.Suntem noi romanii batuti de soarta?Pana acum nu am mai scris sau spus intr-un spatiu public asa ceva,dar daca tot deschid zilnic acest site o sa povestesc aici,apropo de subiectul discutat:un unchi de al meu,care a facut multi ani de puscarie pe vremea comunistilor,doar pt.ca era un liberal convins si o mai spunea "in gura mare",avea o teorie si mi-o relata ori de cate ori avea prilejul,furios pe cei din jurul lui ca taceau ca lasii si plecau capul si-mi zicea:"nepoata,noi romanii suntem urmasii unor criminali si ai unor prostituate"!Eram studenta pe atunci,cu idealuri cat casa,mi se urca sangele la cap,cand auzeam asa ceva !...si venea explicatia:armata romana care a cucerit Dacia ,era formata doar din oamen pedepsiti la ei pt.crime mai ales [ca pedeapsa erau trimisi in lupta la marginea imperiului],iar aici la noi cine sa se culce cu ei daca nu c..vele?Asa ,a luat nastere poporul roman"!Doamne fereste![gandesc eu acum,dupa vreo 40 de ani de la ac.dicutie]si daca e adevarat?Sa fim noi romanii degradati genetic?As fi tentata sa cred si eu in ac.teorie a unui om trecut de mult"dincolo",cand vad ca ce se intampla in jurul nostru.Dar ...omul cat traieste spera!Sper din tot sufletul,ca tineretul acestei tari sa schimbe totul si sa mai pot apuca si eu timpul cand acea teorie a unui om care a suferit cumplit in temnitele comuniste,sa fie infirmata categoric!Asa sa ne ajute D-zeu"!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As fi vrut sa-mi dau numele,dar nu stiu care e adesa URL,am incercat mai multe variante,dar numai la "anonim" am putut sa intru.E bine si asa,atat timp cat am putut sa-mi spun opinia!

      Ștergere
    2. Pai puteti sa semnati si cu numele. Intrati pe carianta nume adresa si va scrieti numele acolo, sau mai simplu, va scrieti numele sub mesaj . Va multumesc pentru aprecieri! Sa aveti un weekend placut si numai satisfactii !

      Ștergere

Puteţi face orice comentarii în limitelei decenţei , bunului simţ, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi sters.
Nu am nici o satisfacţie să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurandus-e sau atribuindu-şi epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveti chef de hârjoană şi trimteri prin locuri ascunse vederii, faceti-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveti comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeţi acolo unde posesorii de blog vor rating